Powered By Blogger

segunda-feira, 11 de maio de 2020

EPAA/AAPE just published a special issue [Portuguese]

EPAA/AAPE just published the second part of the special issue [Portuguese], Educação e Povos Indígenas: Identidades em Construção e Reconstrução,  guest-edited by Juliane Sachser Angnes and Kaizo Iwakami Beltrão.
 
Articles:

A escolarização pelo plano do xamanismo: Reflexões entre os Guarani-Mbyá do Rio de Janeiro
[The schooling by shamanism plan: Reflections among the Guarani-Mbyá of Rio de Janeiro]


Danielle Bastos Lopes

Narrativa da educação indígena e da educação escolar indígena: A Escola e o Ensino do Povo Balatiponé-Umutina
[Narrative of indigenous education and indigenous school education: The school and the teaching of the Balatiponé-Umutina people]


Eliane Boroponepa Monzilar

Contribuição da pedagogia A’uwe Uptabi Xavante para a educação dos adolescentes: A palavra dos anciões – Mato Grosso/Brasil
[A contribution of the Xavante A’uwe Uptabi pedagogy to teach adolescents: The elders' word - Mato Grosso, Brazil]


Alberto Pari’Uptse’Wawe Moritu, Jarina Rodrigues Fernandes

A geometria no fazer das roças do povo Pataxó Hãhãhãe
[Geometry in the making of the plantations of the Pataxó Hãhãhãe people]


Amagilda Pereira de Souza, Keli Cristina Conti, Diogo Alves de Faria Reis

“Matemáticas indígenas”: Tensionamentos na formação intercultural para professores
[“Indigenous mathematics”: Tensions in teachers’ intercultural formation]


Mariane Dias Araújo, Vanessa Sena Tomaz

O lugar das matemáticas na formação de professores indígenas da região do Alto Solimões/AM
[The place of mathematics in the training of indigenous teachers in the Alto Solimões Region/AM]


Elisângela Aparecida Pereira de Melo



 
EPAA/AAPE is a peer-reviewed, open access, international, multilingual, and multidisciplinary journal designed for researchers, practitioners, policy makers, analysts, and members of the general public concerned with education policies. Visit us at epaa.edu/ojs/
footertemplate_epaa
Here

Nenhum comentário:

Postar um comentário